Minder doorverwijzingen naar TBB

Het komt regelmatig voor dat patiënten de eigen tandarts bij acute pijnklachten niet kunnen bereiken. Hetzij doordat de tandarts aan het behandelen is of omdat de praktijk is gesloten. Als de praktijk is aangesloten bij een tandarts bemiddelingsbureau (TBB), wordt de patiënt via een antwoordapparaat doorverwezen. Het TBB verwijst de patiënt door naar een andere aangesloten tandarts. Hoewel de aangesloten tandartsen een gentlemen agreement hebben en beloven elkaars patiënten die zijn doorverwezen via TBB niet permanent te behouden, komt dit regelmatig voor. Niet de tandarts bepaald wie zijn patiënt wordt, maar de patiënt bepaald wie zijn tandarts wordt. Dit wordt vaak vergeten. Helaas is het dan ook zo dat de praktijk via wie de doorverwijzing is gerealiseerd, ook nog voor deze dienst moet betalen. U heeft een patiënt doorverwezen die zich vervolgens uitschrijft en waarvoor u ook nog heeft betaald. DentCall kan de contactmomenten tussen uw patienten en de TBB minimaliseren waardoor er minder omzetmomenten verloren gaan.